CPH PIX søger praktikanter til marketing og produktion

Published

Vil du være med til at promovere og skabe synlighed omkring en af Københavns mest markante kulturbegivenheder?

Så er det måske dig, vi leder efter.

CPH PIX er Danmarks største spillefilmfestival for både børn, unge og voksne med over 65.000 besøgende hvert år. Næste udgave finder sted fra 28. september til 11. oktober i København, og i den forbindelse leder vi efter nye praktikanter, som har lyst til at prøve kræfter med at planlægge, koordinere og afvikle festivalens mange markedsføringsaktiviteter.

Som praktikant i marketingafdelingen kommer du til at indgå i et team med 3-4 andre praktikanter, en marketingkoordinator og festivalens marketingansvarlige. Du vil samtidig have tæt kontakt til festivalens event-, program-, og kommunikationsafdeling samt en række af festivalens eksterne samarbejdspartnere og frivillige.

Med opstart 1. august kommer du helt tæt på promoveringen af årets festival, og får samtidig mulighed for at sætte dit aftryk på festivalens kick-off-aktiviteter. Dine arbejdsopgaver vil variere i løbet af praktikperioden, men består i store dele af distribution og koordinering af flyers, programaviser og andet markedsføringsmateriale, planlægning og afvikling af sponsorevents, løbende dialog med samarbejdspartnere, oplæring af og kontakt til festivalens mange frivillige, håndtering af billetter og rabatordninger samt research og outreach til nye publikumsgrupper. Under selve festivalen vil du desuden få ansvaret for den daglige drift af vores festivalcentrum i samarbejde med marketingkoordinatoren.

Du vil ofte være festivalens ansigt udadtil, og dermed en vigtig relation til vores publikummer og internationale gæster. Derfor lægger vi stor vægt på, at du er imødekommende og har et godt øje for service. Du kan arbejde struktureret, selv tage initiativ til nye opgaver, og håndtere stressede situationer. Du har gode koordineringsevner og lavpraktiske opgaver afskrækker dig ikke. Er du flydende på engelsk i skrift og tale er det kun et plus. Da der skal køres meget under festivalen, er kørekort ligeledes en meget stor fordel.

Til gengæld tilbyder vi en udfordrende og social arbejdsplads, hvor du kommer helt ind i maskinrummet. Du får praktisk erfaring med salg og markedsføring af en stor kulturbegivenhed med plads til nye ideer samt et unik indblik i filmbranchen.

Praktisk info

Praktikperioden løber fra 1. august til 1. november. Arbejdstiden er som udgangspunkt fuldtid (37 timer), men arbejdspresset varierer, og vi tager selvfølgelig hensyn til dit studie. Praktikken er ulønnet og det er derfor vigtigt, at du kan bruge den som led i en igangværende uddannelse.
Det er en forudsætning, at du kan dedikere al din tid (også weekender) under festivalen fra 28. september til 11. oktober.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist er 17. april 2017 kl. 12.00. Vi indkalder løbende til samtaler.
Send en motiveret ansøgning samt CV til praktik@cphpix.dk.

Har du spørgsmål til praktikstillingen, er du velkommen til at kontakte Sofie Bjerregaard på sofie@cphpix.dk eller på tlf. 33454730

Se alle aktuelle praktikstillinger her.